Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
RENOL CZ, s.r.o.
I.
Všeobecná ustanovení
1. Tyto obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012
Sb., občanský zákoník, vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti
anebo na základě kupní smlouvy, příp. smlouvy o dílo (dále též „kupní smlouva“) uzavírané
mezi prodávajícím - RENOL CZ, s.r.o., se sídlem Průmyslová 1761, 696 42 Vracov, IČO:
46902953, společnosti zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně,
oddíl C, vložka 5918 (dále též „prodávající“) v rámci jeho podnikatelské činnosti a kupujícím
(jeho zákazníkem). Tyto obchodní podmínky se vztahují jak na prodej zboží a služeb
prostřednictvím on-line obchodu na internetové adrese www.renol.cz, resp.
www.plotypalubky.cz, tak na prodej zboží a služeb realizovaný jiným způsobem. Vztahují
se na smluvní vztahy uzavírané jak se spotřebitelem, tak s podnikatelem (pokud se jedná o
úpravu výslovně pro spotřebitele, je tato skutečnost v obchodních podmínkách výslovně
uvedena).
2. Nedílnou součást těchto obchodních podmínek tvoří Reklamační řád prodávajícího, jehož
aktuální platná a účinná verze je vždy k dispozici na webových stránkách www.renol.cz.
3. Ve věcech výslovně neupravených se práva a povinnosti řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník, v platném znění a v případě smluvního vztahu se spotřebitelem i platnými a účinnými
předpisy na ochranu spotřebitele (zejména pak zákonem č. 634/1992 Sb., zákon na ochranu
spotřebitele ve znění pozdějších předpisů).
4. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě (kupní smlouva,
smlouva o dílo, objednávka atd.). V takovém případě mají odchylná ustanovení v uzavřené
smlouvě přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
5. Ustanovení obchodních podmínek jsou přílohou a nedílnou součástí uzavřené smlouvy (včetně
reklamačního řádu prodávajícího). Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či
doplňovat, tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé za účinnosti předchozího znění
obchodních podmínek.
II.
Registrace zákazníka na e-shopu
1. Kupující si může dle návodu uvedeného v rámci e-shopu zřídit uživatelský účet, pod kterým se
bude při každém nákupu přihlašovat. Pokud si nevytvoří zákaznický účet, může nakoupit bez
registrace. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce e-shopu
www.plotypalubky.cz může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní.
2. Při registraci na webové stránce je kupující požádán o zadání údajů, které jsou nezbytné pro
správnou identifikaci kupujícího, přičemž tyto údaje slouží prodávajícímu k tomu, aby mohl
řádně splnit své povinnosti (příp. uplatnit práva) ze smluvního vztahu uzavřeného s kupujícím.
Souhlas s poskytnutím osobních údajů uděluje kupující při vyplňování registračních údajů.
Informování o zpracování osobních údajů je uvedeno na webových stránkách prodávajícího.
3. Při registraci a objednávání zboží či služeb je kupující povinen uvádět správně a pravdivě
všechny údaje a při jakékoli změně je kupující povinen uvedené údaje aktualizovat. Údaje
uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány
za správné.
4. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský
účet déle než dva roky nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní
smlouvy (včetně obchodních podmínek).
5. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující není
oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména
s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou
údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
III.
Postup uzavření smlouvy se zákazníkem
1. E-shop. Webové rozhraní obchodu obsahuje rámcové informace o zboží a uvedení cen
jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech
souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve
webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít
smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Veškerá prezentace zboží, včetně
fotodokumentace výrobků umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru
a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto konkrétně vyobrazeného zboží.
V případě, že má kupující pochybnosti o provedení objednávaného zboží, doporučuje se
kontaktovat přímo prodávajícího za účelem podrobnější specifikace provedení, příp. se dostavit
do některé z provozoven prodávajícího k osobní prohlídce nabízeného zboží a výrobků.
Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním
zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém
rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České
republiky.
3. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní e-shopu.
Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního
košíku webového rozhraní obchodu)
- způsobu úhrady kupní ceny zboží,
- údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží,
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží
(dále společně též jako „objednávka“)
Na jednotlivé kroky je kupující naváděn intuitivně v rámci e-shopu.
4. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje,
které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a
opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující
prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou
prodávajícím považovány za správné. Prodávající bez zbytečného odkladu po obdržení
objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické
pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále též „elektronická
adresa kupujícího“).
5. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní
ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky
(např. písemně či telefonicky). V takovém případě je kupní smlouva uzavřena až potvrzením
objednávky ze strany kupujícího.
6. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky
(akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu
elektronické pošty kupujícího, ze které nepochybně vyplyne, že došlo k dohodě smluvních
stran o všech podstatných náležitostech smlouvy. V případě, že zboží bylo ze strany kupujícího
objednáno telefonicky, potvrdí prodávající kupujícímu obsah uzavřeného smluvního vztahu
prostřednictvím mailové zprávy, přičemž kupní smlouva je uzavřena teprve když kupující
rekapitulaci v mailové zprávě písemně potvrdí.
7. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít vždy a za všech okolností s
kupujícím kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily
kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek). Kupující bude v takovém případě informován.
8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy.
Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti
s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si
hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
9. Mimo e-shop.
Kupující zašle prodávajícímu objednávku, ve které specifikuje minimálně následující
parametry objednávaného zboží:
- konkrétní druh zboží/výrobků
- barevné a povrchové provedení
- množství
- jednotkovou cenu
- zvláštní požadavky týkající se objednávky
Prodávající odpoví kupujícímu na jeho objednávku tak, že zrekapituluje objednávku a doplní
parametry dodávky z jeho strany (cena, termín dodání, množství, provedení, doporučení
ohledně objednávky kupujícího atd.), případně informuje kupujícího o nutné změně ve
specifikaci zboží, o tom, že určitou část objednávky není možné realizovat, příp. je možné
realizovat pouze později a o dalších podmínkách dodávky.
Kupní smlouva je uzavřena teprve po akceptaci takto zaslaných podmínek ze strany kupujícího,
a to zejména prostřednictvím elektronické komunikace mezi kupujícím a prodávajícím (na
emailové adresy, které si za tím účelem strany sdělí), ze které nepochybně vyplyne, že oběma
smluvními stranami byly dohodnuty veškeré parametry objednávky; objednávku lze rovněž
podepsat zaručeným elektronickým podpisem, pokud kupující takovým oprávněním disponuje.
10. Poptávkový formulář. Kupující může učinit poptávku výrobků a služeb prodávajícího též
prostřednictvím elektronického formuláře na webových stránkách www.renol.cz (Poptávkový
formulář u jednotlivých výrobků či služeb na webových stránkách). Poptávkový formulář
zjednodušuje kupujícímu specifikaci zboží či služeb, které chce kupující od prodávajícího
koupit. Kupující vyplní požadované údaje týkající se výrobků či služeb prodávajícího, které
zašle prostřednictvím formuláře prodávajícímu. Prodávající následně ve smyslu odst. 9 tohoto
článku zašle kupujícímu informace (specifikaci a shrnutí požadavků zákazníka) doplněné o
informace týkající se podmínek zakázky. Smlouva je v takovém případě uzavřena až tehdy,
pokud si strany potvrdí závazně objednávku se všemi podstatnými náležitostmi.
11. Objednávkový formulář. Kupující rovněž může pro zjednodušení použít objednávkové
formuláře dostupné na webových stránkách prodávajícího www.renol.cz, které běžným
způsobem doručí (zejména prostřednictvím elektronické pošty) prodávajícímu. Smlouva je
v takovém případě uzavřena až tehdy, pokud si strany potvrdí závazně objednávku se všemi
podstatnými náležitostmi.
IV.
Cena zboží a platební podmínky
1. E-shop. Celková cena objednávaného zboží je kupujícímu vypočtena v automatickém
internetovém obchodě prodávajícího (tj. před odesláním objednávky je kupující seznámen
s celkovou cenou zboží, včetně DPH a nákladů na balné a dopravu). Cenu zboží a případné
náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu
následujícími způsoby:
- v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce, tj. při převzetí zboží;
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího, který mu prodávající za tím účelem sdělí.
2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené
s balením a dodáním zboží ve smluvené výši (osobní odběr v provozovnách prodávajícího je
zdarma, částka za dovoz objednaného zboží je v rámci e-shopu vždy zobrazena u zvoleného
způsobu dopravy). Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady
spojené s dodáním zboží ve výši, jak byly uvedeny v objednávce.
3. Prodávající si vyhrazuje právo požadovat od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu, včetně
požadavku na úhradu kupní ceny za objednané zboží předem. V případě, že kupující s takovým
postupem nesouhlasí, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
4. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí
zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do sedmi dnů od uzavření kupní
smlouvy (prodávající informuje kupujícího, jakým způsobem má provést platbu). V případě, že
v uvedené lhůtě nebude kupní cena ze strany kupujícího uhrazena, má prodávající právo od
kupní smlouvy odstoupit.
5. V případě bezhotovostní platby v e-shopu je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně
s uvedením variabilního symbolu platby, který byl kupujícímu prodávajícím pro provedení
bezhotovostní platby v rámci zadávání zakázky stanoven, a to vcelku a předem. V případě
bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání
příslušné částky na účet prodávajícího.
6. Mimo e-shop. V případě platby při koupi zboží mimo e-shop jsou konkrétní podmínky úhrady
kupní ceny (ceny za dílo) sjednány v rámci uzavřené smlouvy (objednávky), a to včetně výše
celkové kupní ceny (DPH, doprava atd.). Prodávající je dle své volby oprávněn požadovat po
kupujícím zálohu na sjednanou kupní cenu až do výše 100%. V takovém případě je výše
požadované zálohy kupujícímu sdělena před podpisem smlouvy. Kupující zaplatí zálohu na
kupní cenu na základě zálohové faktury, kterou mu elektronickou cestou prodávající zašle, a
teprve následně (po připsání celé zálohy ve prospěch účtu prodávajícího) začne prodávající
s realizací dodávky objednaného zboží, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. V případě,
že kupující nezaplatí sjednaným způsobem zálohu na kupní cenu, je prodávající oprávněn od
smlouvy odstoupit. Nárok na náhradu škody, která by prodávajícímu případně vznikla
v souvislosti s porušením povinnosti kupujícího uhradit zálohu v termínu dle ujednání smluvních
stran, je odstoupením od smlouvy ze strany prodávajícího nedotčen.
7. Prodávající vystaví kupujícímu (před nebo po uhrazení ceny zboží) daňový doklad – fakturu,
která bude splňovat náležitosti požadované platnými právním předpisy. Fakturu zašle prodávající
kupujícímu v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího. Prodávající je plátcem
DPH.
V.
Odstoupení od smlouvy spotřebitelem
1. E-shop. Nejedná-li se o případ uvedený v článku níže (zboží upravené dle přání kupujícího) či o
jiný případ (dle § 1837 a § 1840 občanského zákoníku), kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit,
má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní
smlouvy odstoupit bez udání důvodu, a to do čtrnácti dnů od převzetí zboží, přičemž v případě,
že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta
ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu
odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat
na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího
eshop@plotypalubky.cz .
2. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné
odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo
pro jeho osobu (bylo vytvořeno dle požadavků kupujícího tzv. na míru kupujícímu).
V nabídce prodávajícího jsou to zejména případy, kdy dochází ke zkracování nabízené délky
výrobků dle pokynů a přání kupujícího (např. palubka je dle nabídky prodávajícího dodávána
v délce 3 m, v případě, že zákazník požaduje zkrátit uvedenou délku, odchází k úpravě na
základě přání zákazníka).
3. V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být
prodávajícímu kupujícím vráceno do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy.
Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před
uplynutím příslušné lhůty.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady s navrácením zboží
prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu
obvyklou poštovní cestou.
4. Zboží je kupující povinen vrátit úplné a ve stavu, v jakém je převzal, tj. včetně veškerého
dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, ve stavu a hodnotě
odpovídajícímu převzetí. Spotřebitel vždy odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží,
které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem
na jeho povahu a vlastnosti. Nárok na náhradu škody, která vznikne na zboží, je prodávající
oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5. Při vrácení zboží je spotřebitel povinen připravit zboží na přepravu tak, aby se při přepravě zboží
nepoškodilo. V případě, že bude zboží prodávajícímu vráceno poškozené, odpovídá za jeho
poškození a stav při vrácení kupující.
6. V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do
čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je
prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté
kupujícím jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu
další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté
peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží
podnikateli odeslal.
7. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit.
V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu případně uhrazenou kupní cenu bez zbytečného
odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
8. Formulář oznámení o odstoupení od smlouvy spotřebitelem (dle nařízení vlády č. 363/2013 Sb.):
- Adresát (jméno a příjmení/obchodní firmu, adresu sídla a případně faxové číslo a e-mailovou
adresu podnikatele)
- Oznamuji/oznamujeme (*), že tímto odstupuji/odstupujeme (*) od smlouvy o nákupu tohoto
zboží (*)/o poskytnutí těchto služeb (*)
- Datum objednání (*)/datum obdržení (*
- Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů
- Adresa spotřebitele/spotřebitele
- Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
- Datum
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.
VI.
Přeprava a dodání zboží
1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese
kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy, který je
povinen si sjednat s prodávajícím při zadání objednávky.
2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím
v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
3. Dodací lhůty jsou zpravidla uvedeny u jednotlivých výrobků, případně o nich informuje
prodávající před uzavřením kupní smlouvy. Dodací lhůta se odvíjí od složitosti výroby a
termínu dodání výrobce. V případě, že kupující objednává větší množství zboží, nebo celkové
množství objednaného zboží přesáhne výrobní kapacitu, je prodávající oprávněn termín
dodávky přizpůsobit možnostem výrobce, o čemž vyrozumí kupujícího písemně nebo
telefonicky.
4. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným
způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené
s opakovaným doručování zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení, včetně
náhrady škody, která prodávajícímu v důsledku marného doručení (z důvodů na straně
kupujícího) vznikne.
5. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a
v případě jakýchkoli závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení
obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce
převzít, v takovém případě se neuplatní ustanovení předchozího odstavce. Podpisem dodacího
listu kupující stvrzuje, že zásilka splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou
pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemusí být brán zřetel.
6. Pokud zvolí kupující platbu „Dobírkou“, automaticky se prodlužuje doručení zboží minimálně
o 2 pracovní dny. Prodávající dopředu oznámí přibližný termín kupujícímu písemně nebo
telefonicky.
VII.
Práva z vadného plnění
1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí těmito obchodními
podmínkami, reklamačním řádem prodávajícího a v neupraveném obecně závaznými právními
předpisy, zejména pak příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání o vlastnostech, má
takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, nebo které kupující očekával
s ohledem na povahu zboží,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí, nebo ke kterému se zboží
tohoto druhu obvykle používá,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře, barvě, provedení a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
3. Ustanovení uvedená v odstavci 2 tohoto článku se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu
na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým
užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou
zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
4. Prodávající odpovídá za vady, jež má zboží v době jeho předání a v záruční době. V případě, že
kupující při dodání zboží zjistí porušení přepravních obalů objednaného zboží, je povinen
provést zápis do dodacího listu přímo u dopravce (příp. jiného dokumentu potvrzujícího
převzetí). O obdržení zboží s porušeným přepravním obalem je kupující povinen zároveň
bezodkladně písemně informovat prodávajícího.
5. Prodávající odpovídá za vady zboží, na něž se vztahuje záruka za jakost, a to po stanovenou
záruční dobu, která činí 24 měsíců, pokud pro konkrétní zboží neuvádí prodávající záruční
dobu delší (uvedeno v rámci reklamačního řádu a případně v uzavřené smlouvě). Záruční doba
týkající se zboží počíná běžet dnem předání díla.
6. Prodávající neodpovídá za vady zboží:
a) které zavinil kupující po převzetí zboží např. při vlastní dopravě, montáži, vlastní úpravou
dodaného zboží, nevhodným užíváním nebo manipulací, nedodržením návodu k obsluze,
příp. zanedbáním doporučené pravidelné péče (ošetřování zboží nevhodnými čisticími
prostředky, které nejsou určeny na ošetřování dodaného zboží)
b) které vznikly užíváním výrobku ve vlhkém nebo chemicky agresivním prostředí (pokud
dodané výrobky nebyly pro takové prostředí přímo určeny)
c) při jakémkoliv neodborném zásahu do výrobku,
d) na které byl kupující při koupi upozorněn,
e) na výrobky, na které byla prodávajícím poskytnuta sleva z důvodu neodpovídajících
vlastností, a kupující o tom byl předem informován,
f) způsobené běžným opotřebením výrobku souvisejícím s jeho užíváním.
7. Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v čl. VII. odst. 2, má kupující – spotřebitel v souladu
s ustanovením § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník:
a) právo požadovat dodání nového zboží bez vady, není-li to vzhledem k povaze vady
nepřiměřené (týká-li se vada pouze součásti věci, je kupující oprávněn požadovat pouze
výměnu této součásti);
b) je-li takový postup vzhledem k povaze vady neúměrný (zejména lze-li vadu odstranit bez
zbytečného odkladu), má kupující právo na bezplatné odstranění vady;
c) není-li možné vadu odstranit, má kupující - spotřebitel právo od smlouvy odstoupit (v části,
která neodpovídá vlastnostem sjednaným v rámci smlouvy).
V ostatním se nároky spotřebitele z odpovědnosti za vady řídí příslušnými ustanoveními
občanského zákoníku (zejm. § 2165 a násl., příp. § 2099 a násl.).
8. Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v čl. VII odst. 1 a jedná-li se o podstatné porušení smlouvy,
vybere prodávající pro kupujícího – podnikatele, dle své volby a povahy vady zboží některý
z následujících odpovědnostních nároků:
a) právo požadovat dodání nového zboží bez vady, není-li to vzhledem k povaze vady
nepřiměřené (týká-li se vada pouze součásti věci, je kupující oprávněn požadovat pouze
výměnu této součásti);
b) na odstranění vady opravou věci
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny.
9. Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v čl. VII odst. 1 a jedná-li se o nepodstatné porušení smlouvy,
vybere prodávající pro kupujícího – podnikatele, dle své volby a povahy vady zboží některý
z následujících odpovědnostních nároků:
a) právo na odstranění vady nebo
b) právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
10. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího (dle Reklamačního řádu, který tvoří
přílohu těchto obchodních podmínek a jehož aktuální znění je přístupné na webových stránkách
www.renol.cz) na adrese provozoven prodávajícího
RENOL CZ, s.r.o., Průmyslová 1761, Vracov 69642, tel: 724208779, email: objednavky3@renol.cz
nebo
RENOL CZ, s.r.o., Stránecká Zhoř 119, Stránecká Zhoř 59442, tel: 724175681, email:
objednavky1@renol.cz ,
v nichž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží.
VIII.
Další práva a povinnosti smluvních stran
1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny. Nebezpečí škody přechází na
spotřebitele převzetím objednaného zboží.
2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení
ů 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
3. Prodávající upozornil kupujícího, že neprovádí zaměření výrobků a jejich montáž. Za rozměry
výrobků odpovídá vždy kupující. V případě, že by kupující požadoval zaměření a montáž,
doporučí mu prodávající konkrétního dodavatele (takový smluvní vztah si pak nicméně
kupující řeší s dodavatelem montáže samostatně).
4. Montážní návod a návod k údržbě výrobků je označen jako „Montážní řád“ a je dostupný na
www.renol.cz v sekci u příslušného výrobku.
5. Prodávající informuje v souladu s příslušnými ustanoveními zákona o ochraně spotřebitele, že
věcně příslušným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní
inspekce. Bližší informace o daném subjektu lze nalézt na internetové stránce www.coi.cz.
Kupující-spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena
Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/commission/index_cs Nežli bude přistoupeno
k mimosoudnímu řešení sporu, doporučujeme kupujícímu nejdříve využít kontakt na
www.renol.cz pro vyřešení nastalé situace.
6. Cookies. Kupující bere na vědomí a souhlasí s ukládáním Cookies na jeho počítač. V případě,
že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit,
aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle
předchozí věty kdykoliv odvolat.
7. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2
občanského zákoníku.
8. Prodávající informuje kupujícího, že v nezbytné míře zpracovává osobní údaje, které mu
kupující v souvislosti s uzavřenou kupní smlouvou poskytne, včetně údajů, které prodávajícímu
kupující poskytl v souvislosti s registrací do uživatelského účtu. Prohlašuje, že veškeré takto
poskytnuté osobní údaje zpracovává v souladu s platnou a účinnou právní úpravou. Veškeré
informace ohledně zpracování osobních údajů, včetně výčtu práv, která v souvislosti se
zpracováním údajů subjektu údajů aktuální platná a účinná legislativa přiznává, jsou obsažena
v Informování o zpracování osobních údajů. Uvedený dokument je k dispozici na webových
stránkách prodávajícího www.renol.cz .
IX.
Zvláštní technické a dodací podmínky pro kašírování
1. V tomto odstavci uvádí prodávající zvláštní technické a dodací podmínky, které se vztahují na
kašírování výrobků prováděné dle objednávky kupujícího prodávajícím (např. kašírování oken,
dveří, vrat a stínící techniky, jako jsou žaluzie, rolety, sítě proti hmyzu či roletové boxy,
přechodové lišty, prahy, a další výrobky, které vyžadují moderní a kvalitní povrchovou úpravu
povrchů s vysokými požadavky na jejich životnost a barevnou stálost).
2. Uváděné ceny výrobků se vztahují na standardní odstíny Classic fólií. U ostatních skladových
odstínů Prestige bude účtován příplatek 10%. U zakázkových fólií bude cena a termín řešena
individuálně.
3. Skladem je více jak 100 odstínů fólií.
4. Ve výše uvedených cenách není zahrnuta doprava.
5. Minimální účtované množství je 6 m od každého profilu.
6. K cenám NENÍ účtován poplatek za seřízení stroje (kromě speciálních druhů profilů a
malometrážních zakázek).
7. Všechny řádné objednávky musí být zpracovatelem zpracovány do 24 hodin po uzávěrce a
následně potvrzeny objednatelem.
8. Termín je 5 až 10 dnů od potvrzení dodání profilů.
9. Termín lze zkrátit na základě individuální dohody.
10. Jednotlivé objednávky budou realizovány na základě objednávek objednatele a odsouhlasené
cenové nabídky zhotovitele. Pro přesné stanovení ceny je nutné dodat mapy profilů nebo
katalogy v měřítku 1:1 nebo fyzických vzorků (odřezků) jednotlivých profilů s vyznačením
části plochy pro kašírování. Pro stanovení cen je nutné počítat s ořezem fólie na každé straně
profilu min. 5mm.
11. Ke každému objednanému druhu profilu je nutné jednorázově dodat 2 bm nájezdového profilu,
který zůstane u zhotovitele pro jeho použití pro případnou další objednávku. V případě
nedodání nájezdového profilu, bude z důvodů vyšší ch nákladů účtován poplatek 130,--Kč za
každý druh nájezdu.
12. Příplatek za expresní zhotovení zakázky je 1000,--Kč za každé seřízení.
13. Tvar profilů určených ke kašírování musí být odsouhlasen firmou RENOL , s.r.o.
14. Barevný odstín pro kašírování musí být označen číslem dle vzorníků Renolit, Hornschuh, příp.
Haogenplast, případně dle seznamu fólií zhotovitele.
15. Dodané profily musí být uloženy v přepravní paletě, nesmí být znečištěny a poškozeny. O
skutečném znečištění případně jiné neshodě bude zákazník co nejdříve informován emailem vč.
foto dokumentace a protokolu o neshodě. Potvrzením objednatele bude za dodatečné čištění
profilů účtován poplatek 20,--Kč za každý běžný metr znečištění a termín dodání bude o
přiměřenou dobu prodloužen.
16. Na okrajích profilů je nutné počítat s možným prořezem cca 5-100mm (dle složitosti tvaru
profilu).
17. Hliníkové ocelové profily je nutné dodat pouze v úpravě „KOMAXIT“ dle normy GBS. Takto
upravené profily je možné použít pro exteriérové i interiérové použití.
18. Kašírování profilů je možné aplikovat pouze na profily, které jsou vyrobny na bázi PVC nebo
Al materiálu odpovídající kvality a rovinnosti povrchu a předepsaného povrchového napětí
profilů (min. 38 mV/m2). NELZE kašírovat na profilech obsahující příměsi Pe, LDPe, HDPe
atd.
19. Minimální délka kašírovaného profilu je 2000mm, maximální šířka kašírované plochy je 330
mm, maximální výška profilu 170mm. Nutné vždy předem odsouhlasit v závislosti na složitosti
profilu.
20. U objednávek s termínem dodání do 72 hodin od dodání profilů nebo s termínem expedice do
24 hodin od kašírování, nebude dodavatelem poskytnuta záruka na přilnavost fólie k nosiči.
21. Profily jsou použitelné k dalšímu zpracování po uplynutí 72 hodin od nakašírování.
22. Profily musí být po tuto dobu uloženy mimo přímý sluneční svit, při teplotě cca 20 °C a
relativní vlhkosti vzduchu cca 40 – 60%. Pro zajištění 100% kvality lepených spojů, jsou
skladové prostory firmy RENOL CZ vybaveny centrálním zvlhčováním a optimální teplotní
stálostí.
23. Kašírované profily mohou být ohýbány min. za 21 dnů.
24. Na kašírování profilů ve smyslu odstavce 1 tohoto článku poskytujeme záruku 60 měsíců,
počínaje dnem dodání objednateli (nejedná se o záruční dobu pro ostatní výrobky
prodávajícího, které by byly upraveny kašírováním; na takové výrobky se vztahuje záruční
doba 24 měsíců). Běžné odchylky vzoru a barvy PVC fólií nejsou důvodem k reklamaci.
25. Profily určené pro kašírování musí být dodány minimálně 2 dny před vlastním kašírováním.
26. Součástí ceny je zabalení profilů do přepravních palet dodaných objednatelem.
27. V případě transportu přepravní službou je cena balného řešena individuálně.
28. Dále je třeba striktně dodržovat platných technických postupů pro výrobu a montáž barevných
plastových oken a dveří danými technologickými předpisy jednotlivých výrobců profilových
systémů.
29. Reklamace se řídí, dle reklamačního řádu vydané společností RENOL CZ, s.r.o. (který je
umístěn na webu www.renol.cz).
X.
Zvláštní technické a dodací podmínky pro lakování
1. V tomto odstavci uvádí prodávající zvláštní technické a dodací podmínky, které se vztahují na
lakování výrobků prováděné dle objednávky kupujícího prodávajícím, kdy se jedná o lakování
barvami s vysokou ochranou proti mechanickému poškození, obsahující kvalitní UV filtry vhodnými
jak do exteriéru, tak i do interiéru (např. lakování okenních a jiných PVC či AL profilů, okenní
svařence, kompozitní materiály, ABS výplně, komponenty k oknům, dveřím, nestandardní
profily, ozdobné lišty, dále lze lakovat tyče, lišty, parapety, desky a panely, rozličné krytky,
okapničky, okenní a dveřní panty apod.). Profily lze lakovat také oboustranně a to buď dvě
pohledové strany, nebo tři strany (u sloupků čtyři), tj. vč. té, která je viditelná pouze při
otevření okna.
2. Ve výše uvedených cenách není zahrnuta doprava.
3. Minimální účtované množství je 6 m od každého profilu.
4. Všechny řádné objednávky musí být zpracovatelem zpracovány do 48 hodin po uzávěrce a
následně potvrzeny objednatelem.
5. Termín dodání je 3 – 4 týdny od potvrzení objednávky a dodání profilů. V závislosti na velkosti
a složitosti zakázky, může být termín prodloužen.
6. Jednotlivé dodávky budou realizovány na základě objednávek objednatele a odsouhlasené
cenové nabídky zhotovitele. Pro přesné stanovení ceny je nutné dodat mapy profilů nebo
katalogy v měřítku 1:1 nebo fyzických vzorků (odřezků) jednotlivých profilů s vyznačením
části plochy pro lakování.
7. Tvar profilů určených k lakování musí být odsouhlasen firmou RENOL CZ, s.r.o.
8. Maximální délka profilu je 6500 mm.
9. Profil s těsnící gumou: Podmínkou proveditelnosti lakování je alespoň minimální
“odchlípnutí” gumy od profilu !
10. Barevný odstín pro lakování musí být označen číslem dle vzorníků RAL.
11. Dodávka obsahuje odpovídající množství barvy např. na retušování spojů po svaření oken.
12. Dodané profily musí být uloženy v přepravní paletě, nesmí být znečištěny a poškozeny. O
skutečném znečištění případně jiné neshodě bude zákazník co nejdříve informován e-mailem
včetně fotodokumentace a protokolu o neshodě. Potvrzením objednatele bude za dodatečné
čištění profilů účtován poplatek 20,- Kč za každý běžný metr znečištění a termín dodání bude o
přiměřenou dobu prodloužen.
13. Profily jsou použitelné k dalšímu zpracování po uplynutí 72 hodin od nalakování.
14. Záruka na stálobarevnost a přilnavost povrchové úpravy poskytujeme 24 měsíců, počínaje
dnem dodání objednateli
15. Profily určené pro lakování musí být dodány minimálně 3 dny před vlastním lakováním.
16. Součástí ceny je zabalení profilů do přepravních palet dodané objednavatelem.
17. V případě transportu přepravní službou je cena balného řešena individuálně.
18. Dále je třeba striktně dodržovat platných technických postupů pro výrobu a montáž barevných
plastových oken a dveří danými technologickými předpisy jednotlivých výrobců profilových
systémů.
19. U dvoustranného lakování se počítá každá strana zvlášť, u trojstranného (čtyřstranného)
lakování se počítají dvě (tři) nejširší strany, třetí (čtvrtá) je zdarma.
20. Profil s těsnící gumou: + 5 % (podmínkou proveditelnosti lakování je alespoň minimální
“odchlípnutí” gumy od profilu).
21. Svařené profily (svařence): + 50 %.
22. Metalické a perleťové odstíny (dle RAL vzorkovnice): + 10 % (neRALové odstíny
individuálně).
23. Strukturovaný lak (“krupička”): + 20 %.
24. U zakázky do 30 bm, bude účtován manipulační poplatek 2.000,- Kč.
25. Příplatek za expresní zhotovení zakázky do 1 týdne, je 2000,- za každý druh profilu.
26. Reklamace se řídí Reklamačním řádem vydaným společností RENOL CZ, s.r.o. (který je
umístěn na webu www.renol.cz).
XI.
Závěrečná ustanovení
1. Smluvní vztah se řídí českým právním řádem, a to i v případě, že obsahuje jakýkoli zahraniční
prvek.
2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane,
namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co
nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost
ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují
písemnou formu.
3. Přílohu obchodních podmínek tvoří reklamační řád.
4. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 01.06.2021